Вакансії EPAM Ukraine у Київ | Львів | Харків | Дніпро | Вінниця | Івано-Франківськ | Одеса | Чернівці | Хмельницький | Рівне | Ужгород | Тернопіль | Луцьк за напрямком Java | JavaScript | .NET | DevOps | Experience Design | Software Testing | Business Analysis | Python| Big Data | Mobile | Solution Architect | Ruby on Rails у містах за напрямком Java вакансії Київ | Java вакансії Харків | Java вакансії Львів | Java вакансії Вінниця | Java вакансії Одеса | Java вакансії Івано-Франківськ | Java вакансії Чернівці | Java вакансії Хмельницький | Java вакансії Рівне | Java вакансії Ужгород | Java вакансії Тернопіль | Java вакансії Луцьк | JavaScript вакансії Київ | JavaScript вакансії Харків | JavaScript вакансії Львів | JavaScript вакансії Вінниця | JavaScript вакансії Одеса | JavaScript вакансії Івано-Франківськ | JavaScript вакансії Чернівці | JavaScript вакансії Хмельницький | JavaScript вакансії Рівне | JavaScript вакансії Ужгород | JavaScript вакансії Тернопіль | JavaScript вакансії Луцьк | DevOps вакансії Київ | DevOps вакансії Харків | DevOps вакансії Львів | DevOps вакансії Вінниця | DevOps вакансії Одеса | DevOps вакансії Івано-Франківськ | DevOps вакансії Чернівці | DevOps вакансії Хмельницький | DevOps вакансії Рівне | DevOps вакансії Ужгород | DevOps вакансії Тернопіль | DevOps вакансії Луцьк
Соціальні навички для IT-спеціалістів
За результатами досліджень Гарвардського університету, 80 відсотків успіху у кар’єрі залежить від наявності соціальних навичок, так званих soft skills, і лише 20 відсотків визначають технічні знання.
Спікери вебінару Альона Кацемба, старша маркетинг-спеціалістка, тренерка з публічних виступів в EPAM, та Олексій Жилін, менеджер, QA-архітектор в EPAM, поговорили про те, що передбачають соціальні навички та яка їх роль у ІТ-індустрії.
Що таке соціальні навички
Ці навички є неспеціалізованими і вони не пов’язані із конкретною сферою. Передусім вони включають:
- комунікативні та презентаційні навички;
- уміння працювати у команді;
- стресостійкість;
- самоорганізованість;
- емпатію;
- здатність швидко навчатись;
- здатність оперувати великою кількістю інформації.
Варто зауважити, що вище перелічено лише частину з існуючих соціальних навичок, які є дуже важливими для роботи у динамічному ІТ-середовищі.
Взаємозв’язок між соціальними навичками та посадою
Усі ІТ-спеціалісти повинні мати розвинені соціальні навички, незалежно від того, яку посаду вони обіймають.
Так, наприклад, для рівня junior на думку Олексія важливі:
- командна робота;
- вміння працювати з великою кількістю інформації;
- здатність швидко навчатися;
- адаптивність до змін.
На цьому рівні спеціаліст виконує невеликі завдання під керівництвом більш досвідченого спеціаліста, який допоможе йому розпланувати день та визначити пріоритетність задач, а також може рекомендувати тренінги для кар’єрного розвитку.
Зовсім нещодавно EPAM Університет провів тематичну конференцію з розвитку соціальних навичок для рівня junior, запис якої можна переглянути за наступним посиланням.
За рік-півтора такий ІТ-спеціаліст може просунутися кар’єрними сходами до рівня middle, який вимагає:
- вміння працювати самостійно та без нагляду
- гарні комунікативні та презентаційні навички;
- розвинений рівень стресостійкості;
- здатність самоорганізації;
- лідерські навички через уміння менторити людей.
Рівень вимог до стресостійкості росте відповідно до рівня відповідальності посади. Те ж саме стосується комунікативних та презентаційних навичок та, зокрема, уміння спікера донести інформацію і знайти правильний підхід до слухача. Важливу роль відіграє і вміння швидко звикнути до членів команди і побудувати з ними ефективну комунікацію. Наявність соціальних навичок обов’язково беруть до уваги при наймі кандидата на роботу.
На рівні senior і вище мають бути:
- комунікації та презентації на більш високому рівні з повним усвідомленням власної відповідальності;
- розуміння важливих комплексних питань стосовно складу команд;
- вміння обговорювати технології з архітекторами та делівері-менеджерами.
Вплив Soft Skills на бізнес
Якість і швидкість роботи на проєкті безпосередньо залежить від командного настрою. Важливим є і те, наскільки швидко ІТ-спеціалісти навчаються та розуміють одне одного, адже їх робота базується перш за все на комунікації. Тестувальники, розробники, бізнес-аналітики та інші взаємодіють між собою для того, щоб спільно аналізувати вимоги, визначати проблеми та шукати шляхи їх вирішення через командні рішення. Кількість часу, витраченого на розробку того чи іншого продукту, визначає його вартість. Взаєморозуміння у команді має безпосередній вплив на цей процес. Компанія EPAM, зокрема, проводить тренінги щодо ефективної комунікації у інтернаціональних командах, щоб оптимізувати співпрацю між представниками різних культур.
Як оцінювати свої соціальні навички
Оцінювання соціальних навичок серед спеціалістів має бути об’єктивним для того, щоб покращувати процеси взаємодії між членами команди. У компанії EPAM є внутрішні системи для надання зворотнього зв’язку з можливістю детального опису в тому числі соціальних навичок.
Якщо у вас таких систем немає спікери радять обмінюватися анонімними онлайн-формами в Google. Це допоможе визначити власні сильні та слабкі сторони.
Як розвивати м'які навички
Для успішної роботи у команді спікери радять розвивати соціальні та технічні навички паралельно, застосовувати практично, а також переймати їх від більш досвідчених спеціалістів. Керівники повинні вести за собою, показуючи гарний приклад, та сприяти розвитку членів команд, враховуючи їх особисту мотивацію.
Чесність, справедливість та прозорість – це ключові принципи ефективного менеджменту, які покращують командну роботу.
Спікери вебінару поділилися порадами щодо послідовного розвитку кар’єри серед ІТ-спеціалістів шляхом формування цілі і розвитку соціальних та технічних навичок, необхідних для її досягнення. Відвідування тренінгів також пришвидшує набуття відповідних знань. Окрім цього, спікери порадили декілька книжок, які містять корисні рекомендації щодо поглиблення соціальних навичок.
Щоб дізнатись більше та отримати порцію надзвичайно корисної інформації, подивіться запис вебінару на YouTube-каналі EPAM.
Підписатися на новини
-
Лайфхаки
Використання векторних баз даних у генеративному штучному інтелекті
У цій статті ми розглянемо, що таке векторні бази даних і яку роль вони відіграють у генеративному ШІ.
-
Press Release
EPAM та БФ «Корпорація монстрів» обладнали стабілізаційний пункт для захисників Харківщини
-
Огляд подій
Воркшоп, який допоможе розібратися із ключовими показниками для Agile-команд: Cycle Time та Lead Time
-
Подія
Майстерність Power Query: 10 прийомів для роботи з Big Data
-
Фокус на рості
Антон Ісаєв, Systems Architect в EPAM: про навчання та викладання, кар’єрні виклики та лайфхаки під час складання сертифікацій
Антон Ісаєв, Systems Architect в EPAM розповів про свій кар’єрний шлях, виклики, любов до навчання та викладання, а також поділився цікавим досвідом складання сертифікацій.