Вакансії EPAM Ukraine у Київ | Львів | Харків | Дніпро | Вінниця | Івано-Франківськ | Одеса | Чернівці | Хмельницький | Рівне | Ужгород | Тернопіль | Луцьк за напрямком Java | JavaScript | .NET | DevOps | Experience Design | Software Testing | Business Analysis | Python| Big Data | Mobile | Solution Architect | Ruby on Rails у містах за напрямком Java вакансії Київ | Java вакансії Харків | Java вакансії Львів | Java вакансії Вінниця | Java вакансії Одеса | Java вакансії Івано-Франківськ | Java вакансії Чернівці | Java вакансії Хмельницький | Java вакансії Рівне | Java вакансії Ужгород | Java вакансії Тернопіль | Java вакансії Луцьк | JavaScript вакансії Київ | JavaScript вакансії Харків | JavaScript вакансії Львів | JavaScript вакансії Вінниця | JavaScript вакансії Одеса | JavaScript вакансії Івано-Франківськ | JavaScript вакансії Чернівці | JavaScript вакансії Хмельницький | JavaScript вакансії Рівне | JavaScript вакансії Ужгород | JavaScript вакансії Тернопіль | JavaScript вакансії Луцьк | DevOps вакансії Київ | DevOps вакансії Харків | DevOps вакансії Львів | DevOps вакансії Вінниця | DevOps вакансії Одеса | DevOps вакансії Івано-Франківськ | DevOps вакансії Чернівці | DevOps вакансії Хмельницький | DevOps вакансії Рівне | DevOps вакансії Ужгород | DevOps вакансії Тернопіль | DevOps вакансії Луцьк
Із Middle Manual QA Engineer в Software Testing Team Leader. Досвід Віталія Бокова
Я прийшов у EPAM у 2014 році, тоді в мене було два роки досвіду. Почав працювати на позиції мануального тестувальника. За останні дев'ять років я встиг пройти через багато рівнів розвитку і тайтлів, зараз я виконую роль Software Testing Team Leader. У цій статті я розкажу про свій шлях, а також головні відкриття, які я відкрив за роки співпраці з EPAM.
Як змінювалися мої обов'язки в EPAM
Я люблю EPAM за те, що тут ми можемо самі вибирати темп кар'єрного шляху. Спочатку я робив роботу на нормальному рівні, звичайним темпом — так, як від мене очікували. Потім зрозумів, що так я не зможу швидко досягнути росту, тому почав бути більше проактивним. У той час на мене вплинула книга «7 навичок високоефективних людей» Стівена Кові.
Я вирішив робити більше, ніж від мене вимагають, щоб швидше стати Senior-спеціалістом. Це помічали на проєкті. Потім пройшов assesment на Senior-рівень, отримав сертифікат ISTQB, покращив англійську. З часом я почав знову робити більше, ніж від мене очікували вже на рівні Senior, вирішив розвиватися далі. Зміг перейти на інший проєкт, отримати досвід тимліда, який у майбутньому дав можливість успішно пройти процедуру оцінювання на рівень Lead.
Після цього я мав вибір, куди рухатися далі. Поспілкувався з іншими менеджерами різних напрямків — PM/DM/RM/Архітектори, і зрозумів, що найбільше мені підходить RM-гілка. Далі довелося докласти зусиль, щоб отримати кількох людей для себе в юніт, були різні обставини, які перешкоджали моєму становленню. Зараз розумію, що всі зусилля були того варті, адже в результаті мій юніт став одним із найшвидше зростаючих у дніпровській локації – 21 людина за 11 місяців.
Моїм найбільшим викликом в кар'єрі стало обґрунтування, чому саме я хочу бути ресурсним менеджером. Потрібно було знаходити підходи до своїх менеджерів, щоб довести свою спроможність рухатися далі в кар'єрному плані. Тоді я був сфокусований на цій цілі та докладав багато зусиль, щоб рухатись вгору.
Які навички та знання необхідні для успішного переходу в менеджмент
Коли ти працюєш тестувальником, все дуже однозначно. Ти фокусуєшся лише на своїх завданнях. Критичний баг на продакшені — дуже погано, що ти його пропустив, треба розібратися, як і чому це сталося. Коли ж працюєш менеджером, потрібно балансувати між потребами компанії та потребами й почуттями співробітників твого юніту.
Менеджеру потрібно адаптуватися до різних ситуацій і кожен раз знаходити потрібне рішення конкретно для цієї ситуації, щоб отримати win-win результат і для спеціаліста, і для компанії.
Найважливішою навичкою менеджера є проактивність. З мого досвіду, усі найефективніші та найуспішніші менеджери — це дуже проактивні люди, які завжди роблять більше, ніж від них вимагається. Ці «екстразусилля» завжди бачать замовник і вищі менеджери. Окрім цього, потрібно вміти нести відповідальність за свої вчинки, бути комунікабельним. Здобувати ці навички можна всередині компанії, наприклад, в EPAM. Можливостей для цього дуже багато. Після курсів або тренінгів одразу пробуйте імплементувати вивчене у свої повсякденні обов'язки.
Я завжди стараюся спілкуватися з менеджерами вищого рівня. Коли спілкуєшся з людьми на 2-3 рівні вище за тебе, дуже багато відкриваєш корисних речей. Зазвичай, це моя ініціатива. Я бронюю з ними час від часу слот у календарі на 20-30 хвилин, щоб поставити всі свої запитання.
Думаю, посада менеджера не підходить тим, хто є більш технічними спеціалістами та не готові до такої великої кількості щоденної комунікації. Або ж тим, у кого недостатній рівень проактивності. Для таких людей це може бути тимчасова історія, тобто вони можуть попрацювати менеджером, але з часом самі розуміють, що насправді цим не хочуть займатися.
Тим, хто тільки планує переходити в менеджмент, рекомендую добре прислухатися до себе, щоб зрозуміти, в якому саме напрямку ви хочете розвиватись. Адже можливостей існує дуже багато. Коли оберете шлях, бажаю вам натхнення і віри в себе. Бувають моменти, коли здається, що нічого не вийде. Проте все залежить від тебе, від твого настрою. Якщо ти готовий не здаватися і рухатися, докладати зусиль, тоді все обов'язково вийде.
Підписатися на новини
-
Кейси
Візуалізація звуку: Подорож у світ хеві-металу
Безумовно, найочевидніший і найточніший спосіб запису музики — це нотна грамота. Але чи існують альтернативи, можливо, не такі точні, але ефективні в інтерпретації музики?
-
Лайфхаки
Як динамічно розширити стовпці в Power Query: покрокова інструкція
-
Думка експерта
Майбутнє гібридної роботи: переваги, виклики та найкращі практики EPAM
-
Подія
EPAM Autumn Data Conference
-
Огляд подій
Platform Engineering та AI: нові можливості для QA та автоматизації тестування
Про сучасні підходи до автоматизації тестування та забезпечення якості програмного продукту.