Також Іра була гостею подкасту EPAM Ukraine Smart Talks - Pixel Perfect. Тут ви можете послухати детальніше від неї про те, як розвиватися у дизайні: з чого почати та чим продовжувати.
Із Senior дизайнера в Associate директора. Досвід Ірини Шкаровської
Я прийшла у EPAM 8 років тому. До того працювала дизайнером у Gamedev-студії. Починала з позиції Senior дизайнера, але мене одразу попередили, що якщо все складеться добре, то з часом я стану менеджеркою команди. За роки роботи в EPAM я пройшла через декілька керівних посад, і зараз виконую роль Associate Director у напрямку Experience Design. У цій статті я поділюся своїм шляхом, основними челенджами і висновками, які я зробила за час карʼєри у EPAM.
Як змінювалися мої обовʼязки в EPAM
Одразу після випробувального терміну я отримала роль ресурсного менеджера. Десь через рік пройшла assessment на позицію Lead дизайнера. Потім у нас сталися внутрішні зміни в структурі відділу, два дизайн юніти обʼєдналися в один, і я перейшла на роль Head-а київського юніту.
Отож, формально я стала менеджером десь через чотири роки роботи в EPAM, проте фактично роль ресурсного менеджера виконувала відразу після випробувального періоду. Рівень відповідальності ресурсного менеджера, який менторить команду і займається розвитком людей, ріс до відповідальності за профіт і вимірювальні критерії успіху команди. За цей час відбувалась трансформація як моєї відповідальності, так і мислення.
Про найбільші челенджі
У мене є два найбільших виклики, які я постійно тримаю у фокусі.
Перший повʼязаний із ситуаціями, коли потрібно робити щось нове — бачити нову можливість, ідею для виконання або помічати те, що раніше через відсутність досвіду не було очевидним. І виклик саме в тому, що роль керівника — весь час тримати в фокусі таке завдання. У такому разі менеджери-початківці часто рухаються за одним із двох сценаріїв. Або відчувають себе самозванцями і думають, що не зможуть це вирішити, або ж навпаки, через недостатню кількість інформації та досвіду їм здається, що це зробити дуже легко і швидко.
Щоб такі субʼєктивні переживання не заважали ефективності планування, потрібно постійно приділяти час на аналіз виконаної роботи і розбір своїх помилок. Це допомагає ефективніше планувати у майбутньому. Окрім цього, варто памʼятати, що для управлінця абсолютно нормально не знати якісь речі. У такому разі потрібно швидко реагувати і шукати, де і в кого дізнатися, що робити. Це є важлива частина управлінської відповідальності.
Другий челендж — про прийняття складних рішень. Не завжди правильні рішення будуть приємні і тобі, і людям. Коли бюджету не на все вистачає, коли не всі з команди можуть отримувати однакові бенефіти, коли якісь процеси потребують часу і терпіння — саме ти несеш відповідальність за правильні рішення. Мені здається, що часто люди не думають про це, коли приймають рішення переходити у менеджмент. Проте навіть навичка приймати складні рішення напрацьовується, з часом це стає психологічно легше. Усе можна натренувати, якщо приймати рішення свідомо, розуміючи, чому саме так краще. Також важливо розуміти, що роль керівника полягає в тому, щоб брати відповідальність за вибір і розуміти наслідки.
Які навички та знання необхідні для успішного переходу в менеджмент
Дизайнер фокусується на двох речах — на власному професійному розвитку і на тому, щоб принести користь проєкту. Коли ти менеджер, коло твоєї відповідальності значно ширше. Це і твій власний розвиток, і розвиток твоєї команди, і розуміння, транслювання команді цінностей і завдань компанії. Тут уже не вийде думати лише за себе або фокусуватись на одній площині в проєкті, потрібно бути включеним у багато процесів, бачити ширшу картинку.
Щоб дизайнер міг стати менеджером, він у першу чергу повинен вміти організувати себе. Процеси, час, відповідальність за результат. Вміти бути гнучким щодо ситуації, оцінити ситуацію з різних точок зору — чому у клієнта така позиція, чому в команди така позиція, чому в тебе така позиція. Фокусуватися на рішеннях, а не на проблемах. Якщо проблема існує, не кидати ультиматуми чи делегувати ці проблеми, а намагатися знайти рішення і домовитися. Усе це про соціальні навички.
Потрібно розуміти, що більшість вашої роботи відтепер — спілкування з людьми, пошуки шляхів якісної комунікації та, як наслідок, компромісів. Вам дійсно має подобатися комунікувати з людьми, інакше буде важко. Якщо вам цікавіше звучить зануритись глибоко у технічні завдання, замість того, щоб охоплювати повністю процес і спілкуватись з людьми, вам більше підходить все ж технічна позиція, а не керівна.
Також якщо відчуваєте, що вам зараз потрібен сильний ментор, той, за ким потрібно йти, думаю, вам поки що не треба переходити в менеджмент. Бо тут сильним маєте бути саме ви. Ви стаєте людиною, за якою йдуть інші, саме ви маєте знаходити вихід із найскладніших ситуацій. Варто зазначити, що це далеко не найлегше і не найприємніше завдання.
До чого потрібно бути готовим під час переходу в менеджмент
Будьте готові, що довіру треба здобувати щодня. Коли отримуєш посаду, це не означає, що ти автоматично здобуваєш довіру людей. Люди починають довіряти тільки після хороших ефективних рішень і якісної комунікації.
Твоє завдання — не просто роздавати завдання та контролювати виконання. Як менеджер, ти маєш перетворювати проблему на поле для генерації ідей, трансформувати негативний фідбек в такий, який дасть можливість реалізуватися. Це дуже творча і делікатна робота.
Якщо у вас поки що немає необхідного досвіду чи знань, але є бажання рости до керівної посади і розвивати соціальні навички — це вже хороший старт. Ви обовʼязково досягнете своєї мети, якщо усвідомлюєте, що ця роль означає, і працюєте над тим, щоб розвивати свої навички. Важливо вдосконалюватись як теоретично (книги, статті, тренінги, подкасти), так і практично — брати задачу і відповідати за результат, робити висновки з того, що вийшло і чому.
Звісно, у кожного свій шлях зважаючи на час та інтенсивність, однак маючи мотивацію і готовність брати відповідальність, усе стає можливим.
Підписатися на новини
-
Лайфхаки
Використання векторних баз даних у генеративному штучному інтелекті
У цій статті ми розглянемо, що таке векторні бази даних і яку роль вони відіграють у генеративному ШІ.
-
Press Release
EPAM та БФ «Корпорація монстрів» обладнали стабілізаційний пункт для захисників Харківщини
-
Огляд подій
Воркшоп, який допоможе розібратися із ключовими показниками для Agile-команд: Cycle Time та Lead Time
-
Подія
Майстерність Power Query: 10 прийомів для роботи з Big Data
-
Фокус на рості
Антон Ісаєв, Systems Architect в EPAM: про навчання та викладання, кар’єрні виклики та лайфхаки під час складання сертифікацій
Антон Ісаєв, Systems Architect в EPAM розповів про свій кар’єрний шлях, виклики, любов до навчання та викладання, а також поділився цікавим досвідом складання сертифікацій.
Вакансії EPAM Ukraine у Київ | Львів | Харків | Дніпро | Вінниця | Івано-Франківськ | Одеса | Чернівці | Хмельницький | Рівне | Ужгород | Тернопіль | Луцьк за напрямком Java | JavaScript | .NET | DevOps | Experience Design | Software Testing | Business Analysis | Python| Big Data | Mobile | Solution Architect | Ruby on Rails у містах за напрямком Java вакансії Київ | Java вакансії Харків | Java вакансії Львів | Java вакансії Вінниця | Java вакансії Одеса | Java вакансії Івано-Франківськ | Java вакансії Чернівці | Java вакансії Хмельницький | Java вакансії Рівне | Java вакансії Ужгород | Java вакансії Тернопіль | Java вакансії Луцьк | JavaScript вакансії Київ | JavaScript вакансії Харків | JavaScript вакансії Львів | JavaScript вакансії Вінниця | JavaScript вакансії Одеса | JavaScript вакансії Івано-Франківськ | JavaScript вакансії Чернівці | JavaScript вакансії Хмельницький | JavaScript вакансії Рівне | JavaScript вакансії Ужгород | JavaScript вакансії Тернопіль | JavaScript вакансії Луцьк | DevOps вакансії Київ | DevOps вакансії Харків | DevOps вакансії Львів | DevOps вакансії Вінниця | DevOps вакансії Одеса | DevOps вакансії Івано-Франківськ | DevOps вакансії Чернівці | DevOps вакансії Хмельницький | DevOps вакансії Рівне | DevOps вакансії Ужгород | DevOps вакансії Тернопіль | DevOps вакансії Луцьк