Також Іра була гостею подкасту EPAM Ukraine Smart Talks - Pixel Perfect. Тут ви можете послухати детальніше від неї про те, як розвиватися у дизайні: з чого почати та чим продовжувати.
Із Senior дизайнера в Associate директора. Досвід Ірини Шкаровської
Я прийшла у EPAM 8 років тому. До того працювала дизайнером у Gamedev-студії. Починала з позиції Senior дизайнера, але мене одразу попередили, що якщо все складеться добре, то з часом я стану менеджеркою команди. За роки роботи в EPAM я пройшла через декілька керівних посад, і зараз виконую роль Associate Director у напрямку Experience Design. У цій статті я поділюся своїм шляхом, основними челенджами і висновками, які я зробила за час карʼєри у EPAM.
Як змінювалися мої обовʼязки в EPAM
Одразу після випробувального терміну я отримала роль ресурсного менеджера. Десь через рік пройшла assessment на позицію Lead дизайнера. Потім у нас сталися внутрішні зміни в структурі відділу, два дизайн юніти обʼєдналися в один, і я перейшла на роль Head-а київського юніту.
Отож, формально я стала менеджером десь через чотири роки роботи в EPAM, проте фактично роль ресурсного менеджера виконувала відразу після випробувального періоду. Рівень відповідальності ресурсного менеджера, який менторить команду і займається розвитком людей, ріс до відповідальності за профіт і вимірювальні критерії успіху команди. За цей час відбувалась трансформація як моєї відповідальності, так і мислення.
Про найбільші челенджі
У мене є два найбільших виклики, які я постійно тримаю у фокусі.
Перший повʼязаний із ситуаціями, коли потрібно робити щось нове — бачити нову можливість, ідею для виконання або помічати те, що раніше через відсутність досвіду не було очевидним. І виклик саме в тому, що роль керівника — весь час тримати в фокусі таке завдання. У такому разі менеджери-початківці часто рухаються за одним із двох сценаріїв. Або відчувають себе самозванцями і думають, що не зможуть це вирішити, або ж навпаки, через недостатню кількість інформації та досвіду їм здається, що це зробити дуже легко і швидко.
Щоб такі субʼєктивні переживання не заважали ефективності планування, потрібно постійно приділяти час на аналіз виконаної роботи і розбір своїх помилок. Це допомагає ефективніше планувати у майбутньому. Окрім цього, варто памʼятати, що для управлінця абсолютно нормально не знати якісь речі. У такому разі потрібно швидко реагувати і шукати, де і в кого дізнатися, що робити. Це є важлива частина управлінської відповідальності.
Другий челендж — про прийняття складних рішень. Не завжди правильні рішення будуть приємні і тобі, і людям. Коли бюджету не на все вистачає, коли не всі з команди можуть отримувати однакові бенефіти, коли якісь процеси потребують часу і терпіння — саме ти несеш відповідальність за правильні рішення. Мені здається, що часто люди не думають про це, коли приймають рішення переходити у менеджмент. Проте навіть навичка приймати складні рішення напрацьовується, з часом це стає психологічно легше. Усе можна натренувати, якщо приймати рішення свідомо, розуміючи, чому саме так краще. Також важливо розуміти, що роль керівника полягає в тому, щоб брати відповідальність за вибір і розуміти наслідки.
Які навички та знання необхідні для успішного переходу в менеджмент
Дизайнер фокусується на двох речах — на власному професійному розвитку і на тому, щоб принести користь проєкту. Коли ти менеджер, коло твоєї відповідальності значно ширше. Це і твій власний розвиток, і розвиток твоєї команди, і розуміння, транслювання команді цінностей і завдань компанії. Тут уже не вийде думати лише за себе або фокусуватись на одній площині в проєкті, потрібно бути включеним у багато процесів, бачити ширшу картинку.
Щоб дизайнер міг стати менеджером, він у першу чергу повинен вміти організувати себе. Процеси, час, відповідальність за результат. Вміти бути гнучким щодо ситуації, оцінити ситуацію з різних точок зору — чому у клієнта така позиція, чому в команди така позиція, чому в тебе така позиція. Фокусуватися на рішеннях, а не на проблемах. Якщо проблема існує, не кидати ультиматуми чи делегувати ці проблеми, а намагатися знайти рішення і домовитися. Усе це про соціальні навички.
Потрібно розуміти, що більшість вашої роботи відтепер — спілкування з людьми, пошуки шляхів якісної комунікації та, як наслідок, компромісів. Вам дійсно має подобатися комунікувати з людьми, інакше буде важко. Якщо вам цікавіше звучить зануритись глибоко у технічні завдання, замість того, щоб охоплювати повністю процес і спілкуватись з людьми, вам більше підходить все ж технічна позиція, а не керівна.
Також якщо відчуваєте, що вам зараз потрібен сильний ментор, той, за ким потрібно йти, думаю, вам поки що не треба переходити в менеджмент. Бо тут сильним маєте бути саме ви. Ви стаєте людиною, за якою йдуть інші, саме ви маєте знаходити вихід із найскладніших ситуацій. Варто зазначити, що це далеко не найлегше і не найприємніше завдання.
До чого потрібно бути готовим під час переходу в менеджмент
Будьте готові, що довіру треба здобувати щодня. Коли отримуєш посаду, це не означає, що ти автоматично здобуваєш довіру людей. Люди починають довіряти тільки після хороших ефективних рішень і якісної комунікації.
Твоє завдання — не просто роздавати завдання та контролювати виконання. Як менеджер, ти маєш перетворювати проблему на поле для генерації ідей, трансформувати негативний фідбек в такий, який дасть можливість реалізуватися. Це дуже творча і делікатна робота.
Якщо у вас поки що немає необхідного досвіду чи знань, але є бажання рости до керівної посади і розвивати соціальні навички — це вже хороший старт. Ви обовʼязково досягнете своєї мети, якщо усвідомлюєте, що ця роль означає, і працюєте над тим, щоб розвивати свої навички. Важливо вдосконалюватись як теоретично (книги, статті, тренінги, подкасти), так і практично — брати задачу і відповідати за результат, робити висновки з того, що вийшло і чому.
Звісно, у кожного свій шлях зважаючи на час та інтенсивність, однак маючи мотивацію і готовність брати відповідальність, усе стає можливим.
Підписатися на новини
-
Події
Дизайн презентацій для недизайнерів
Уміння створювати презентації та ефективно доносити їх зміст до слухача або читача визначає значний відсоток успіху того чи іншого проєкту. Саме тому подача контенту має бути доступною, інтерактивною та цікавою.
-
Події
Декомпозиція завдань на практиці для бізнес аналітиків
-
Фокус на рості
Шлях від молодшого тестувальника до старшого тест менеджера. Досвід Ганни Макарчук
-
Подія
Lean Coffee для бізнес-аналітиків
-
Події
Занурення в IT-компетенції для новачків з 45 країн світу
Що потрібно знати, щоб вдало стартувати у Java? Як розпочати кар’єру в одній з найбільших міжнародних IT компаній? Що таке Data Science і чому це тренд майбутнього? Відповіді у дописі.
Вакансії EPAM Ukraine у Київ | Львів | Харків | Дніпро | Вінниця | Івано-Франківськ | Одеса | Чернівці | Хмельницький | Рівне | Ужгород | Тернопіль | Луцьк за напрямком Java | JavaScript | .NET | DevOps | Experience Design | Software Testing | Business Analysis | Python| Big Data | Mobile | Solution Architect | Ruby on Rails у містах за напрямком Java вакансії Київ | Java вакансії Харків | Java вакансії Львів | Java вакансії Вінниця | Java вакансії Одеса | Java вакансії Івано-Франківськ | Java вакансії Чернівці | Java вакансії Хмельницький | Java вакансії Рівне | Java вакансії Ужгород | Java вакансії Тернопіль | Java вакансії Луцьк | JavaScript вакансії Київ | JavaScript вакансії Харків | JavaScript вакансії Львів | JavaScript вакансії Вінниця | JavaScript вакансії Одеса | JavaScript вакансії Івано-Франківськ | JavaScript вакансії Чернівці | JavaScript вакансії Хмельницький | JavaScript вакансії Рівне | JavaScript вакансії Ужгород | JavaScript вакансії Тернопіль | JavaScript вакансії Луцьк | DevOps вакансії Київ | DevOps вакансії Харків | DevOps вакансії Львів | DevOps вакансії Вінниця | DevOps вакансії Одеса | DevOps вакансії Івано-Франківськ | DevOps вакансії Чернівці | DevOps вакансії Хмельницький | DevOps вакансії Рівне | DevOps вакансії Ужгород | DevOps вакансії Тернопіль | DevOps вакансії Луцьк