Встановлення та налаштування
Для початку роботи з Operator Framework необхідно виконати наступні кроки:
- встановлений Golang версії 1.19 або вище;
- налаштований Kubernetes-кластер;
- Docker для збірки контейнерів;
- доступ до реєстру контейнерів.
Процес встановлення Operator SDK починається з завантаження відповідної версії для операційної системи. Важливо перевірити цифровий підпис та встановити бінарний файл у системний шлях.
Створення базового проєкту оператора
Після успішного встановлення інструментарію можна братися до створення базового проєкту оператора. Процес включає наступні етапи.
Ініціалізація проєкту:
mkdir -p ~/go/src/github.com/example/my-operator
cd ~/go/src/github.com/example/my-operator
- operator-sdk init --domain example.com --repo github.com/example/my-operator
- Створення API та контролера:
operator-sdk create api --group cache --version v1alpha1 --kind MyOperator --resource --controller
Структура проєкту включає декілька ключових директорій:
- cmd/ - містить точку входу програми
- api/ - містить структури які описують api
- internal/controller - містить контролери які керують ресурсами
- config/ - маніфести Kubernetes
- test - e2e тести
Operator Framework використовує controller-runtime бібліотеку, яка надає високорівневі абстракції для роботи з Kubernetes API. Це дозволяє розробникам зосередитися на бізнес-логіці замість написання низькорівневого коду для взаємодії з кластером.
Для забезпечення надійності та безпеки, фреймворк підтримує роботу операторів як у межах окремого namespace, так і в масштабах всього кластера. Це досягається за допомогою відповідних налаштувань RBAC та визначення області дії оператора під час створення проєкту.
Розробка власного Kubernetes-оператора
Процес розробки власного Kubernetes-оператора вимагає глибокого розуміння як архітектури Kubernetes, так і специфіки автоматизації, яку розробник прагне досягти. Розглянемо покроковий процес створення оператора, який допоможе автоматизувати типові операційні завдання в кластері.
Визначення користувацьких ресурсів (CRD)
Користувацькі визначення ресурсів (CRD) є фундаментом для розширення API Kubernetes. Вони дозволяють створювати нові типи ресурсів, які не входять до стандартного API Kubernetes.
Структура CRD складається з наступних елементів:
apiVersion: apiextensions.k8s.io/v1
kind: CustomResourceDefinition
metadata:
name: configmapsync.example.com
spec:
group: example.com
names:
kind: ConfigMapSync
plural: configmapsync
singular: configmapsync
scope: Namespaced
versions:
- name: v1alpha1
served: true
storage: true
schema:
openAPIV3Schema:
type: object
properties:
spec:
type: object
properties:
sourceNamespace:
type: string
targetNamespace:
type: string
При визначенні CRD важливо враховувати:
- унікальність імені ресурсу в межах кластера;
- правильну структуру схеми валідації;
- версіювання API для майбутньої сумісності.
Імплементація логіки контролера
Контролер є серцем оператора, який відповідає за обробку подій та управління життєвим циклом ресурсів.
Розглянемо основні компоненти імплементації:
type Reconciler struct {
client.Client
Scheme *runtime.Scheme
}
func (r *Reconciler) Reconcile(ctx context.Context, req ctrl.Request) (ctrl.Result, error) {
instance := &servicesv1alpha1.MonitoredService{}
err := r.client.Get(ctx, req.NamespacedName, instance)
if err != nil {
return ctrl.Result{}, client.IgnoreNotFound(err)
}
// Логіка обробки ресурсу
return ctrl.Result{}, nil
}
Ключові аспекти імплементації контролера:
1. Реєстрація контролера:
a. створення нового контролера через менеджер;
b. налаштування прав доступу;
c. визначення ресурсів для спостереження.
2. Цикл узгодження:
a. отримання поточного стану;
b. порівняння з бажаним станом;
c. виконання необхідних змін.
3. Обробка помилок:
a. логування подій;
b. повторні спроби при невдачах;
c. відновлення після збоїв.
Обробка подій та узгодження стану
Процес обробки подій та узгодження стану є критичним для надійної роботи оператора. Розглянемо основні патерни імплементації.
Таблиця типів подій та їх обробки: